De ce sa consumi clementina, fructul sanatos al iernii

Clementina este nelipsita din casa noastra in sezonul rece. Dulce, colorata, sanatoasa si usor de consumat, clementina este ideala atat pentru copii cat si pentru cei mari. Si proprietatile sale asupra sanatatii nu mai trebuiesc demonstrate…

Vitamina C – fa-ti plinul de energie cu ajutorul clementinei. La fel ca si portocala, lamaia sau grapefruit-ul, clementina este un fruct bogat in Vitamina C. Consumand zilnic clementine, in sezonul rece, ne permite, datorita aportului de Vitamina C, un antioxidant puternic, sa ne stimulam sistemul imunitar si ne ajuta sa reducem senzatia de oboseala.

Clementina este un fruct bogat in calciu. Printre numeroasele minerale continute de clementina regasim calciul. Acest macro-element, extrem de prezent in produsele lactate este indispensabil bunei functionari ale organismului. Se estimeaza ca o clementina contine in jur de 30mg de calciu/100g. Acest mineral joaca un rol esential in consolidarea oaselor, in sanatatea dentara si in buna sanatate a celulelor si a sistemului nervos. Un aport regulat de calciu contribuie la prevenirea riscurilor de osteoporoza si a tensiunii arteriale.

Clementina ne ajuta sa prevenim riscurile aparitiei bolilor cardiovasculare.  In clementine regasim in egala masura potasiu. Acest fruct contine in jur de 170mg de potasiu/100g. Potasiul este un mineral interesant atat la nivel muscular cat si la nivel cardiac. Este un aliat de pret al inimii noastre si contribuie la reglarea tensiunii arteriale si previne riscurile aparitiei bolilor cardiovasculare. Asociat sodiului, potasiul are grija de muschii nostri.

Clementina este un aliat al tranzitului intestinal. La fel ca majoritatea frcutelor si legumelor, clementina este alcatuita din numeroase fibre. Aceste fibre imbunatatesc tranzitul intestinal si au un loc privilegiat in cadrul unei alimentatii echilibrate. Un studiu recent efectuat de cercetatorii americani si australieni afirma ca aceste fibre ne protejeaza de un numar mare de boli precum diabetul sau bolile cardiovasculare.

Clementina este o sursa importanta de antioxidanti. Clementina este in egala masura interesanta datorita flavoinoidelor continute. Aceste molecule din familia polifenolilor sunt antioxidanti puternici care ne protejeaza corpul si organimsul, mai precis, celulele, impotriva radicalilor liberi, responsabile de imbatranirea prematura.

Este un fruct usor de consumat. Spre deosebire de mandarine care contin multi samburi, clementina nu are, drept urmare este mai usor de consumat. Gustul sau natural, dulce si pronuntat nu necesita niciun adaos de zahar sau alta asezonare daca este consumata intr-o salata de fructe. Clementina are avantajul de a putea fi dusa oriunde pentru a avea parte de o gustare sanatoasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *