Dum. iul. 12th, 2020

Cum sa prepari o salata echilibrata?

salata

Odata cu venirea sezonului cald incepe si sezonul salatelor. Simplu si rapid de preparat, salatele sunt ieftine si sunt ideale pentru cei care isi doresc o masa echilibrata si gurmanda totodata. Insa cum am putea prepara o salata completa si echilibrata. Avem nevoie de doar sase lucruri. Iata-le.

Ce este o salata completa si echilibrata?

O salata completa este ideala din punct de vedere nutritional si contine toti nutrientii esentiali organismului nostru: glucide, lipide, proteine, fibre si vitamine si minerale variate pentru a raspunde tuturor nevoilor organismului.

Baza unei salate echilibrate – cruditatile. Evident, cruditatile si legumele reprezinta baza unei salate echilibrate. Alege legume de sezon de preferinta si fii generos cu ele deoarece sunt bogate in fibre si sunt sarace in calorii. Rosii, morcovi, ardei, castraveti, ridichi, varza, avocado…ideale in salate. O salata de fructe va fi compusa din mango, pere, mere, citrice, ananas, struguri, smochine, capusi.

Putini feculenti…pentru energie. Prezenta lor este importanta deoarece sunt bogati in glucide complexe care confera energie de durata. Orez integral, cartofi, cartofi dulci, linte, fasole rosie.

Proteine…animale sau vegetale. Fie ca sunt animale sau vegetale, proteinele sunt indispensabile organismului nostru deoarece reprezinta constituentii muschilor nostri dar si a celulelor organismului nostru in general. Nu uita sa le adaugi pentru o salata perfect echilibrata. Proteine animale- sunca, ton in conserva, oua, carne de pui, somon. Proteine vegetale – linte, fasole rosie, mazare, soia, tofu, quinoa.

O sursa de calciu. Poate fi vorba despre o portie de branza (25-30g) sau de seminte oleaginoase. Migdalele sunt cele mai recomandate, sunt cele mai bogate in calciu.

Materii grase. Chiar daca nu ocupa un loc atat de important in cadrul unei salate complete si echilibrate, materiile grase nu ar trebui sa lipseasca de pe lista ingredientelor. Acestea confera nutrientii extrem de importanti in cadrul regimului nostru alimentar insa atentie, sunt destul de calorice ceea ce inseamna ca trebuie sa fim atenti la cantitati. Un sfat-variati. Numerosi sunt cei care au tendinta sa se focalizeze prea tare pe uleiul de masline ceea ce este o greseala. Privilegiaza uleiul de rapita, uleiul de nuci sau uleiul de in, excelente in salate si bogate in Omega 3.

Bonus- ierburi si condimente in loc de sare. Pentru a incorona o salata echilibrata, incheie cu o asezonare delicioasa. Limiteaza consumul de sare si opteaza pentru ierburi, condimente pentru a veni cu varietate in farfurie si pentru a profita din plin de beneficiile lor minunate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *