Dum. iul. 12th, 2020

Duminica trecem la ora de vara

Trecerea la ora de vara are loc in acest weekend. In noaptea de sambata 28 martie spre duminica 29 martie are loc trecerea la ora de vara. Drept urmare, vom pierde o ora de somn dar vom putea in schimb profita de seri mai lungi. Insa care sunt consecintele acestei schimbari asupra organismului nostru ?

 

Schimbarea orei are repercusiuni asupra organismului nostru ?

Trecerea la ora de vara este mai dificila decat trecerea la ora de iarna deoarece trebuie sa avansam ritmul. Este asemeni unui decalaj orar. Organismul se adapteaza mai bine mergand spre New York decat venind de acolo. Acestea fiind spuse, in ceea ce priveste persoanele in varsta, acest lucru poate fi favorabil deoarece odata cu inaintarea in varsta suntem mai matinali. Acest lucru ne permite sa ne trezim mai devreme si sa nu avem probleme cu somnul de-a lungul zilei.

 

Cum ne putem adapta la ora de vara mai rapid ?

Odata cu inaintarea in varsta, ceasul biologic se deregleaza cu mai mare usurinta. Trebuie sa evitam deci sa facem prea mari schimbari in ceea ce priveste obiceiurile noastre, privilegiind in schimb o adaptare de minim 2 zile (adica un decalaj de 30 de minute pe zi). Cea mai buna modalitate de a trimite semnale organismului nostru este acela de a-l expune la lumina (naturala, bineinteles), dimineata de preferinta. De altfel, practicarea unei activitati fizice ne ajuta sa ne adaptam mai bine la aceasta schimbare. Specialistii ne sfatuiesc sa ne plimbam in natura mai des, minim o ora, pentru a ne adapta mai bine, macar o saptamana. Trecerea la ora de vara abia va fi simtita in acest caz.

 

Limiteaza consumul de excitante dupa ora 16

Pentru a evita riscul aparitiei insomniilor trebuie sa limitezi consumul de excitanti – cafea, ceai, energizant – dupa ora 16. Atentie in egala masura la folosirea in exces a ecranelor inainte de a te culca.

 

O cina lejera

Pentru un somn optimizat, evita sa iei cina la o ora tarzie si privilegiaza o cina lejera. Digestia va fi astfel facilitata si drept urmare mai propice unui somn reparator.

 

Dar seara, cum am putea adormi mai repede ?

Evita pe cat posibil ecranele – smartphone, tableta, televizor, laptop- care nu fac decat sa intarzie productia de melatonina, hormonul care ne impinge in bratele lui Morfeu. Televizor, computer…cel mai bine este sa le opresti inainte cu o ora macar sa mergi la culcare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *