Facem sau cumparam painea? Cum o alegem pe cea mai digestiva ?

paine

Coaja crocanta, miezul moale, nelipsita de pe masa noastra…cu toate acestea, painea afecteaza uneori intestinele mai sensibile. Cum am putea profita de paine fara sa ne doara mai apoi stomacul, sa regretam alegerea facuta ?

In perioada de izolare impusa de pandemia cu coronavirus, am vazut cu totii pe retelele sociale gospodine care se laudau cu painea de casa facuta. Unii sunt de parere ca painea ingrasa, ca nu face decat sa ne umfle stomacul, altii au parte de probleme digestive dupa ce o consuma, altii au intoleranta la gluten si nu o pot consuma. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa gasesti cea mai compatibila paine cu aparatul tau digestiv.

Opteaza pentru o faina bogata in micronutrienti.  Aceasta pudra dulce si fina este ingredientul principal si crucial din paine. Pe piata exista mai multe tipuri de faina. T65, T80, T110…aceasta valoare indica calitatile nutritive ale fainei. Cu cat cifra aceasta este mai ridicata, cu atat faina contine mai multe vitamine, minerale si fibre, atat de esentiale reglarii tranzitului. Nutritionistii nu recomanda faina sub indicele T65, adica alba deoarece a fost rafinata in prealabil pentru a inlatura germenele.

Cel mai bun compromis ar fi acela de a opta pentru o faina semi-integrala T80, cunoscuta si sub numele de faina intermediara. Este un tip de faina folosita in brutariile bio deoarece semnintele nu au fost tratate in prealabil si nu contin reziduuri de pesticide si aditivi. Poti in egala masura opta pentru faina T110, T130si T150 insa gustul acestora nu este pe placul tututor.

Evita painea fara gluten.

Faina de grau alb contine mai multe proteine de gluten conform specialistilor. Acestea din urma se digera cu mai mare dificultate deoarece nu sunt degradate de catre acidul clorhidric secretat de catre stomac si alte enzime din tubul digestiv. In functie de sensibilitatea la gluten, acest lucru poate ocaziona tulburari digestive si dureri abdominale de tipul constipatiei sau diareii.

Cu toate acestea, daca nu suferi de boala celiaca, consumul de paine fara gluten nu este cea mai buna alternativa. Procedeele de fabricare sunt artificiale, cu ingrediente ultra transformate. Fara sa mai punem la socoteala faptul ca unele tipuri de faina precum cea de orez  sau de porumb se digera mai greu insa poseda un indice glicemic ridicat ceea ce nu confera rapid senzatia de satietate.

A face sau a cumpara painea este o alegere personala. Parerea noastra este aceea ca nimic nu se compara cu mirosul de paine proaspat facuta. In cazul in care alegi sa o cumperi trebuie sa fii atent la continutul acesteia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *