20 decembrie 2020

Regimul LOVE: 21 de zile pentru a slabi si a te reconcilia cu hrana

Sa (re)inveti sa mananci sanatos, integrand progresiv toate grupele de alimente. Aceasta este ideea regimului LOVE care ne permite sa slabim in doar 21 de zile. Insa despre ce este vorba?

A pierde in greutate in doar 21 de zile, construindu-ti in acelasi timp o relatie sanatoasa cu hrana si sa castigi stima de sine? Este promisiunea facuta de regimul LOVE, gandit de doctorii Connie Gutterson si Mark Dedomenico si pus in lumina in opera The Love Diet. Acesti dieteticieni americani au pornit de la o constatare simpla: pentru a te simti bine in corpul tau, trebuie sa te simti bine si din punct de vedere mental. Si, pentru asta, nimic nu este mai eficient decat a lucra la relatia emotionala pe care o intretii cu hrana.

Invata sa mananci sanatos

Inainte de a incepe regimul LOVE trebuie sa…scrii. ideea este aceea de a-ti defini obiectivele in ceea ce priveste pierderea in greutate si de a redacta un fel de contract cu tine insuti. Recomandarea este aceea de a tine un jurnal alimentar care iti permite sa vezi ceea ce mananci zilnic.

Trebuie sa elimini din alimentatie produsele transformate dar si pe cele mult prea bogate in zahar, grasimi si in sare pentru a porni in mod eficient in lupta cu kilogramele in plus. Recomandat este, in egala masura, sa practici si o activitate fizica. Odata obiectivele definite si alimentele industriale eliminate, regimul LOVE poate incepe. Se deruleaza in 7 etape cheie. Aceste etape diferite permit integrarea progresiva a grupelor de alimente pentru a invata sa mananci sanatos. Poti tine fiecare etapa cate 3 zile.

Cele sapte etape cheie ale regimului LOVE

Etapa detox. Prima etapa a regimului consta in detoxifierea organismului. Pentru asta, specialistii recomanda consumul de fructe rosii de 4-5 ori pe zi. Motivul: sunt extrem de bogate in antioxidanti. Aceasta etapa trebuie sa contina si proteine precum carnea alba, oua si peste.

Legume. A doua etapa? Introducerea legumelor. Dupa etapa de detox vei reinvita legumele in farfuria ta. Consuma legume proaspete, de sezon, crude sau fierte. Opteaza pentru legumele non-feculente precum dovlecelul, broccoli sau sparanghel. Elimina excesul de apa si lupta impotriva retentiei de apa.

Proteine. In timpul unei mese ar trebui sa consumi de doua ori mai multe glucide decat proteine. In acest moment al regimului poti integra si iaurtul natural.

Fructele. A patra etapa a regimului invita fructele in alimentatia ta. Acestea din urma sunt limitate la o jumatate de ceasca pe zi pentru a evita cresterea nivelului de zahar din sange. Se pot consuma pe post de gustare dimineata sau dupa amiaza.

Iaurturile cu fructe si laptele. Poti introduce in alimentatie un iaurt natural sau un iaurt cu fructe insa cel mai bine ar fi sa le consumi pe cele fara zahar adaugat.

Leguminoase. Bogate in fibre, leguminoasele favorizeaza senzatia de satietate. Consuma linte, mazare cat mai des.

Paste, paine, orez, cartofi. Feculentii pot reveni in farfuria ta incepand cu etapa 7. Nu uita totusi ca sunt de consumat cu moderatie.