In contextul COVID-19, aproape toate sectoarele de business sunt afectate grav. Daca si afacerea ta se regaseste printre afacerile care suporta pierderi masive in aceasta perioada, probabil te gandesti deja la modalitati prin care sa iti mentii business-ul viabil.
O buna modalitate, care functioneaza deja foarte bine pentru unele afaceri, este reconversia business-ului pe online. Adaptarea la mediul online este o oportunitate mare pentru orice afacere si in conditii normale de piata.
Daca nu esti prezent pe Google ratezi cel putin 50% dintre clientii pe care i-ai putea avea, conform studiilor. Acestea demonstreaza ca in 2019 cel putin 5 din 10 romani au facut macar o comanda online.
Asadar, migrarea in online, cel putin in contextul actual, pare a fi o necesitate.
Cum poti sa iti mentii business-ul pe timp de criza cu ajutorul mediului online
O foarte buna idee pentru unele afaceri a fost migrarea magazinelor fizice in mediul online, acolo unde domeniul permite. In cazul unor magazine fizice cu haine, spre exemplu, ar fi mult mai confortabil pentru clientii izolati in case sa isi gaseasca in continuare brandurile preferate cu posibilitatea de a fi comandate online.
La fel functioneaza si magazinele cu produse de igiena, care in aceasta perioada inregistreaza chiar vanzari record. Magazinele online cu produse din gama alimentara procedeaza exact in acelasi mod, inregistrand vanzari semnificative.
Ce strategii poti sa aplici pentru a vinde si tu produsele tale online
Exista diverse tipuri de strategii care pot functiona bine pe timp de criza, in ceea ce priveste promovarea online a unei afaceri.
Poti actiona in diverse moduri in astfel de cazuri: alegi o strategie pentru atragerea noilor clienti sau pentru mentinerea celor existenti. Fiecare modalitate poate insemna o abordare diferita.
Iar ca instrumente poti folosi o multime din cele existente, pentru a comunica si a-ti promova afacerea. In criza este foarte greu sa gasesti noi clienti, asa incat te poti axa pe a-ti optimiza activitatea si a reintra pe piata cand lucrurile ajung la normal.
In aceasta perioada de blocaj poti oferi insa valoare clientilor existenti si prospectilor, folosind content marketing-ul. Poti scrie pe blogul tau articole prin care sa oferi informatii valoroase.
O alta optiune ar fi sa iti optimizezi site-ul: SEO on site, pentru ca atunci cand lucrurile vor reveni la normal si clientii vor reincepe sa caute produse, site-ul tau sa apara printre primele in Google.
Desigur, poti incerca sa si vinzi direct in aceasta perioada, folosind alte tipuri de instrumente. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci pentru a atrage noi clienti este sa cresti semnificativ prezenta online a afacerii tale in perioade de criza. Iar acest lucru se face prin promovare si prin dezvoltarea de noi servicii online.
Pentru ambele tipuri de strategii noi am pregatit un ghid. Un ghid care iti arata cum sa comunici pe timp de criza, axat pe ambele abordari si pe diverse instrumente specifice pe care le poti folosi.
SEOmark.ro iti pune la dispozitie un ghid care sa te ajute. Vezi mai multe detalii aici.
“Majoritatea companiilor de marketing si promovare recomanda cu caldura ca in timpul crizelor sa nu intrerupi reclama.
Recomandarea e buna, insa din pacate complet inutila. Din experienta mea firmele rar opresc reclama de frica, ci mai degraba din cauza blocajelor financiare si a scaderii dramatice a comenzilor.
Foarte putine firme au rezerve mari de cash si pot mentine a la long o activitate consumatoare de lichiditate.
Din acest motiv, bugetul promovarii invariabil scade. Ce trebuie facut este sa fie schimbata modalitatea de abordare si mesajul trimis.
Pe asta se concentreaza ghidul nostru. – Radu Ciofu, SEOmark.ro. ”
Cum sa te pozitionezi mai bine in online pe timp de criza – obtine cat mai multe link-uri spre site-ul tau
Dupa cum probabil ai vazut deja, pe piata se instaleaza foarte usor panica. Fiecare dintre noi avem nevoie de un punct de reper in toata aceasta avalansa de informatii.
Oamenii nu mai au incredere asa usor in unele produse, poate unele nu mai reprezinta nevoi principale si ei inceteaza sa mai dea banii pe ele. Cum te poti promova in acest context? Un raspuns la aceasta intrebare poate fi autoritatea.
Cu cat o afacere are mai multa autoritate, cu atat va cadea mai greu prada crizei. Daca toti oamenii vorbesc despre produsul tau, acesta capata incredere. Imagineaza-ti cum ar fi sa vinzi un produs esential in aceste vremuri, iar pe toate site-urile si forumurile de profil sau pe grupurile de Facebook, lumea sa il recomande.
Ai putea creste vanzarile semnificativ. Cresterea numarului de link-uri catre site-ul tau este astfel o oportunitate de a vinde mai mult chiar si pe timp de criza. Iar acum poti obtine mai usor link-uri catre site-ul tau sau catre paginile tale de produse.
Vezi aici oferta de criza!