Ultimele articoleUtile

Renuntarea la cookie-urile terte deschide o multime de oportunitati

In industria media digitala vine o mare schimbare. Google renunta la utilizare cookie-urilor de la terti, accelerand schimbarea necesara pentru confidentialitate in publicitatea online, veste utila pentru orice agentie Google Ads.

Ce sunt cookie-urile de la terti

Cookie-urile terte reprezinta o baza a publicitatii si monetizarii pe internet. Acestea fac ca publicitatea, la fel ca si anunturile pe Google si Facebook, sa fie directionata si masurata in functie de identitatea si profilul utilizatorului. Fara cookie-urile de la terti, reclamele devin un fel de panouri publicitare sau spoturi TV de retea. 

Astfel, revolutia digitala fiind reglata dupa personalitatea si cautarile utilizatorului, care s-a dovedit extrem de eficienta in achizitionarea de anunturi si a creat categorii de reclame cu totul noi, se va pierde.

Citește și  Coronavirus COVID-2019: Care este influența meteo asupra pandemiei?

 

Estimari ale dinamicii industriei

Va urma o perioada de negocieri, aceasta fiind o etapa la care Google este foarte sensibil. Termenul limita va fi decalat, existand derogari pentru editorii premium care detin multe site-uri web, iar Google nu va oferi un avantaj explicit.

Tehnologia publicitara va genera schimbari in modul de abordare a editorilor, care vor solicita consimtamantul utilizatorului si un identificator (cum ar fi o adresa de email), pe care le vor transmite pentru clasificarea datelor.

Partea de cumparare se va centraliza si mai mult, fiind mai putin directionata pe identitate si mai mult pe predictie probabilistica. Acest lucru inseamna ca cele mai bune castiguri se vor inregistra in urma unui proces de invatare automata.

Citește și  Intel si Google se aliaza pentru lansarea unui proiect global. Ce vor sa faca cele doua companii?

Pe termen mediu aceasta este o veste buna pentru agentiile de publicitate

Gestionarea schimbarilor, complexitatii si inevitabilelor probleme de generate de neincrederea oamenilor poate fi benefica pentru agentiile de publicitate. De asemenea, echipele de vanzari directe ale editorilor premium vor fi mai bine vazute.

Blogurile de nisa care nu sunt aplicabile in mod direct pentru o anumita categorie de produse vor sesiza o reducere a veniturilor lor.

Pe Safari, unde cookie-urile terte au fost deja blocate, CPM-urile au scazut cu 30-60%.

 

Oportunitati pentru editori si startup-uri noi

Editorii trebuie sa accepte adevarul – pe majoritatea site-urilor de astazi nu merita sa te autentifici. Cheltuirea resurselor pentru un sistem de conectare bazat pe date acordate in primul rand in serviciul anunturilor, este o cauza pierduta. In schimb, se poate trata continutul web ca fiind partea de sus a unei palnii de achizitii. Relatia cu clientii monetizabili se construieste in ani si nu in scurte sesiuni. 

Citește și  Fără să ieșim, fără petreceri, fără restaurante, de ce suntem atât de epuizați?

Podcast-urile, buletinele informative, cercetarea si bunurile fizice – toate sunt elemente aditionale ale unei marci media. Firmele care implementeaza solutii bazate pe cookie-uri menite sa sustina gestionarea relatiilor pe termen lung cu utilizatorii, isi vor gasi curand alte nise de activitate, extrem de profitabile. Clickul va costa mai mult, iar publicitatea bazata pe acestea va castiga atentia cuvenita

Despre autor

Related posts
MondenUltimele articole

„La 46 de ani, corpul meu spune nu”: Charlene de Monaco vorbește despre noua sa rutină sportivă

Fosta înotătoare a vorbit într-un interviu acordat lui Gala joi, 7 noiembrie, despre recentele…
Read more
DeliciiUltimele articole

Revelatia cuprinde Classix Festival 2025: Conceptul editiei, primele concerte anuntate si bursele Classix in Art

Cea de-a sasea editie Classix Festival are loc la Iasi intre 23 februarie si 2 martie 2025.
Read more
DeliciiUltimele articole

Hotel Zenith Conference & Spa 4* intră în grupul hotelier Paradis Hotels & Resorts

Paradis Hotels & Resorts a preluat Hotel Zenith Conference & Spa 4* din Mamaia crescând la…
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *