Ultimele articoleUtile

Alimentele cele mai bogate în vitamina D

Se știe că vitamina D joacă un rol major în creșterea și mineralizarea oaselor. Dar, potrivit medicilor belgieni, ar contribui și la combaterea coronavirusului, ajutând la buna funcționare a sistemului nostru imunitar. În timp ce expunerea la lumină este sursa majoră a vitaminei D, atunci când este închis, cel mai bine este să optați pentru alimente bogate în vitamina D. Specialiștii vă spun care sunt acestea.

Funcția principală a vitaminei D este de a promova absorbția calciului și fosforului de către intestin și, prin urmare, indirect, de a participa la o mineralizare optimă a oaselor, cartilajului și dinților. Dar, potrivit a doi profesori de la Universitatea din Liège (Belgia) citați de RTBF, vitamina D ar fi, de asemenea, o modalitate de a te proteja împotriva coronavirusului, deoarece ar ajuta sistemul nostru imunitar să lupte împotriva infecțiilor respiratorii.

Cercetătorii fac trimitere la o meta-analiză publicată acum câțiva ani în British Medical Journal, care a arătat că suplimentarea cu vitamina D a avut un efect protector împotriva infecțiilor acute ale tractului respirator, în special la persoanele cu deficiențe severe ale acestei vitamine.

Citește și  Cum sa te trezesti devreme fara sa te simti obosit

Știm că organismul nostru este capabil să sintetizeze singură vitamina D dacă este suficient de expus la soare: sub acțiunea radiației UVB, transformă un derivat al colesterolului în vitamina D. Este important să investiți în surse dietetice de vitamina D.

TONUL NATURAL

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentară, a Mediului și a Sănătății Muncii (ANSES) a estimat că „consumul de pește nu prezintă un risc pentru sănătate în ceea ce privește riscul asociat cu metilmercurul. De fapt, aportul de metilmercur al populației este mai mic decât aportul zilnic tolerabil definit de Organizația Mondială a Sănătății ”. Conținutul de vitamina D în tonul natural cu aripioare galbene: 6,1 µg / 100g. Conținutul de vitamina D al tonului crud: 7,2 µg / 100g.

SALMONUL

Avantajul său este că poate fi gătit atât crud cât și gătit și este, de asemenea, perfect pentru afumat, cum ar fi păstrăvul. Cu toate acestea, conținutul de vitamina D variază oarecum în funcție de tipul de preparat și cât este de fiert. Conținutul de vitamina D al somonului copt: 8,7 µg / 100g. Conținutul de vitamina D al somonului crud: 4,69 µg / 100g. Conținutul de vitamina D al somonului afumat: 2,97 µg / 100g.

Citește și  La 30, 40 sau 50 de ani, trei strategii anti-oboseală

PĂSTRĂVUL

Are aceeași culoare roz ca vărul său somonul,  provine de la creveții mici care îi plac în mod deosebit și care constituie majoritatea dietei sale. La fel ca heringul, conținutul său de vitamina D depinde de tipul de preparat. Conținutul de vitamina D al păstrăvului copt: 11 µg / 100g; Conținutul de vitamina D al păstrăvului afumat de fermă: 5,2 µg / 100g

FICATUL DE VIȚEL

La fel ca foie gras de rață, ficatul de vițel este, de asemenea, o sursă interesantă de vitamina D. Acest supresor, puțin apreciat de copii, are multe alte beneficii: este, de asemenea, foarte bine furnizat cu fier și proteine. Conținutul de vitamina D din ficatul de vițel gătit: 2,52 µg / 100g

Citește și  Naomi Campbell pozează pentru prima dată cu fiica ei: „Nu a fost adoptată, este copilul meu”

CIUPERCILE CHAMPIGNONS

Este singura plantă care este o sursă de vitamina D. Ciupercile furnizează 5 µg / 100g. Acest aport de vitamina D este unul dintre cele 5 motive bune pentru a mânca ciuperci.

CIOCOLATA NEAGRA

Bogată în magneziu și un adevărat aliat anti-oboseală și antidepresivă, ciocolata este, de asemenea, bine alimentată cu vitamina D. Desigur, evident nu concurează cu peștele, dar conținutul său nu este neglijabil. Conținutul de vitamina D al ciocolatei negre cu minimum 40% cacao: aproximativ 5 µg / 100g.

OUĂLE

Indiferent dacă este crud, poșat sau amestecat, oul este o sursă interesantă de vitamina D. Conținutul de vitamina D în gălbenușul de ou gătit: 2,11 µg / 100g. Conținutul de vitamina D al unui ou poșat: 2 µg / 100g. Conținut de vitamina D din ouă amestecate: 1,72 µg / 100g.

 

 

 

Despre autor

Related posts
SănătateUltimele articole

Cele mai proaste alimente și băuturi pentru dinți

Îngrijirea dinților tăi trece printr-o bună igienă orală dar și prin conținutul farfurii.
Read more
SănătateUltimele articole

Top beneficii ale consumul de fistic pentru sănătate

Fisticul este extrem de interesant atât pentru starea ta de sănătate, cât și pentru a te…
Read more
MondenUltimele articole

În umbra sinistră a cazului R. Kelly, căsătoria sa ilegală cu cântăreața de atunci în vârstă de 15 ani Aaliyah

Interpretul melodiei I Believe I Can Fly, condamnat pe 29 iunie la 30 de ani de închisoare pentru…
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.