O acțiune colectivă împotriva Barilla pentru paste ‘înșelătoare’”

O locuitoare din Montreal a inițiat o acțiune colectivă împotriva Barilla Canada Inc., acuzând compania de publicitate înșelătoare. Aceasta susține că etichetele produselor Barilla, care afișează sloganul „La marque de pâtes No 1 en Italie” („Marca de paste nr. 1 în Italia”) și culorile drapelului italian, induc în eroare consumatorii, făcându-i să creadă că pastele sunt fabricate în Italia, deși majoritatea sunt produse în Canada sau Statele Unite.
Reclamanta, reprezentată de avocatul David Assor de la Lex Group, afirmă că a cheltuit peste 100 de dolari pe produse Barilla, crezând că achiziționează paste autentice italiene. Ea argumentează că această percepție a fost creată intenționat de Barilla pentru a profita de reputația pastelor italiene.
Barilla Canada se apără, susținând că, deși produsele sunt fabricate în America de Nord, rețeta, proporțiile și procesul de producție sunt identice cu cele utilizate în Italia, reflectând „know-how-ul” italian. Compania afirmă că sloganul este utilizat pentru a evidenția originea italiană a mărcii și nu pentru a induce în eroare consumatorii.
Acțiunea colectivă a fost autorizată de Curtea Superioară din Quebec în august 2024, permițând astfel continuarea procesului. Dacă instanța va decide în favoarea reclamanților, consumatorii din Quebec care au achiziționat produsele vizate ar putea fi eligibili pentru compensații, inclusiv rambursări parțiale sau integrale ale prețului de achiziție și daune punitive.
Această situație evidențiază importanța clarității în etichetarea produselor și a responsabilității companiilor în comunicarea cu consumatorii, mai ales când este vorba de indicarea originii produselor.