SănătateUltimele articole

Studiu: Un somn bun de noapte întărește sistemul imunitar

Dacă vrei să fii bine, asigură-te că dormi suficient. Aceasta este concluzia unui nou studiu care a constatat că un somn bun ajută la reglarea unei componente cheie a sistemului imunitar al organismului.

Mai exact, influențează mediul în care celulele albe din sânge cunoscute sub numele de monocite se formează, se dezvoltă și se pregătesc să susțină funcția imunitară, un proces numit hematopoieză.

„Ceea ce învățăm este că somnul modulează producția de celule care sunt protagoniștii – actorii principali – ai inflamației”, a spus autorul principal al studiului Filip Swirski, director al Institutului de Cercetare Cardiovasculară de la Școala de Medicină Icahn din Muntele Sinai, în New York. „Somnul de bună calitate reduce această povară inflamatorie.”

Cercetătorii au studiat impactul somnului într-un studiu clinic pe 14 adulți.

Citește și  Alimente care agraveaza alergiile

Fiecărui participant i sa desemnat fie 7,5 ore de somn în fiecare noapte timp de șase săptămâni, fie să doarmă aproximativ șase ore în fiecare noapte. Apoi au avut șase săptămâni de o perioadă de „limpezire” în care au dormit normal înainte de a fi repartizați la programul opus pentru încă șase săptămâni.

Cercetătorii au colectat probe de sânge dimineața și după-amiaza în săptămâna a cincea și a șasea din ambele părți ale studiului. Ce au găsit? Când adulții nu au dormit suficient, au avut niveluri mai mari de monocite circulante după-amiaza, un număr mai mare de celule stem imunitare în sânge și dovezi de activare a sistemului imunitar.

„Celulele stem au fost imprimate sau modificate genetic, sub influența restricției de somn”, a spus Swirski.„Schimbarea nu este permanentă, dar ei continuă să se auto-reproducă într-un ritm mai mare timp de săptămâni.”

Citește și  Descoperă ce tipuri de încălțăminte poți purta la o ținută casual

Această producție mai mare de celule imunitare poate accelera dezvoltarea unei afecțiuni legate de vârstă cunoscută sub numele de hematopoieza clonală, care, la rândul său, este legată de un risc crescut de boli cardiovasculare.

„Somnul influențează funcționarea optimă a aproape fiecarei celule și organe din organism”, a spus Marishka Brown, directorul Centrului Național de Cercetare a Tulburărilor de Somn din cadrul NIH. „Perspectiva mecanicistă din acest studiu susține concluziile unor studii mai mari asupra populației, care au arătat că somnul poate avea un efect protector împotriva unei varietăți de afecțiuni, inclusiv boli de inimă, cancer și demență”. Stabilirea unor modele de somn sănătos la începutul vieții este importantă, au spus autorii studiului într-un comunicat de presă al institutului. Procedând astfel, se poate reduce severitatea afecțiunilor inflamatorii, cum ar fi sepsisul.

Citește și  Semnele care arata ca nu ai baut suficienta apa

Un somn adecvat pentru majoritatea adulților este de șapte până la opt ore de somn neîntrerupt în fiecare noapte. Adulții în vârstă au nevoie de aproximativ șapte până la nouă ore. Copiii cu vârsta cuprinsă între 11 și 17 ani ar trebui să beneficieze de aproximativ opt până la 10 ore pe noapte.

Studiul, publicat pe 21 septembrie în Journal of Experimental Medicine, a fost finanțat de Institutul Național de Sănătate din SUA (NIH).

Despre autor

Related posts
SănătateUltimele articole

Sfaturile unui medic pentru a evita gripa și răceala în această iarnă

Ne este destul de greu să nu ne îmbolnăvim când toată lumea în jurul nostru este bolnavă.
Read more
SănătateUltimele articole

Miere de acacia, sirop de agave.. tipuri de zahăr cu indice glicemic de privilegiat

Mai multe tipuri de alimente care îndulcesc și edulcoranți afișează un indice glicemic destul…
Read more
SănătateUltimele articole

Ierburile și mirodeniile care te vor ajuta să te menții sănătos

Adepții nutriției știu foarte bine asta: Mama Natură are o mulțime de beneficii utile pentru…
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.