SănătateUltimele articole

7 solutii eficiente pentru a stopa pofta de zahar

Este zaharul un aliment care creeaza dependenta? Pentru comunitatea stiintifica, aceasta este o chestiune de dezbatere. In plus, daca citesti acest articol, probabil ca ai experimentat deja acea pofta de dulce care te cuprinde si nu iti mai da pace.

Pofta de zahar este atat psihologica, cat si metabolica. Este atat mentala, cat si fizica. Asadar, abordarea corecta pentru a opri pofta de zahar se bazeaza pe ambele.

Atractia noastra pentru zahar provine din evolutia noastra ca specie umana. Alimentele dulci sunt o sursa excelenta de energie. Prin urmare, este o modalitate rapida si eficienta de a ne asigura supravietuirea. De-a lungul evolutiei, creierul uman a fost astfel configurat pentru a ne impinge spre alimente dulci.

Citește și  Soiurile grecești antice care fac vinuri complet moderne (1)

Mananca mai mult triptofan.

Dupa cum am vazut, lipsa de serotonina este cea care determina organismul sa pofteasca la zahar. Triptofanul este un aminoacid esential si este unul dintre precursorii serotoninei. Triptofanul se gaseste in principal in produsele vegetale. Acest lucru inseamna ca trecerea la o dieta bogata in legume si anumite tipuri de carne este benefica pentru a opri pofta de zahar.

Alimentele bogate in triptofan sunt:

-Orez integral

-Carne, pasari de curte, peste gras (somon etc.)

-Oua (doar proteine complete)

-Ciocolata

-Banana

-Migdalele

-Nucile  caju

-Drojdia de bere

Reechilibreaza flora intestinala.

Potrivit lui Nathalie Majcher, dietetician si nutritionist, o dieta prea bogata in carbohidrati dezechilibreaza flora intestinala, ceea ce ne determina sa mancam din ce in ce mai multe alimente dulci.

Citește și  Facem sau cumparam painea? Cum o alegem pe cea mai digestiva ?

Pentru a reechilibra microbiota, mesele ar trebui sa fie alcatuite din cereale integrale, leguminoase, fructe si legume. De asemenea, ar trebui sa includa probiotice naturale care se gasesc in anumite alimente, cum ar fi varza murata si iaurtul, precum si prebiotice, cum ar fi sparanghelul, ceapa, usturoiul etc.

O cura de crom.

Cromul este un oligoelement esential. Se crede ca acesta creste eficienta insulinei si, prin urmare, ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange.

Abordari rapide pentru a opri o pofta de zahar

Uleiuri esentiale anti rontait ceva dulce.

Citește și  Ce alimente sunt cele mai bogate în magneziu?

Uleiul esential de scortisoara poate fi utilizat prin olfactie. Potrivit naturopatilor, actioneaza asupra sistemului nervos.

De asemenea, se pot combina mai multe ingrediente active prin diluarea a 20% din uleiurile esentiale intr-un ulei vegetal:

– ulei esential de scortisoara

– ulei esential de mandarina, grapefruit sau portocala dulce.

– uleiuri esentiale de lavanda si de maghiran.

Utilizarea uleiurilor esentiale la femeile insarcinate si la cele care alapteaza necesita sfatul unui profesionist din domeniul sanatatii.

Infuzii pentru a opri pofta de zahar

Infuziile de scortisoara, musetel, tei si menta pot fi de ajutor in stoparea poftei de zahar seara sau in timpul zilei.

Despre autor