Star al generaţiei milennials şi rege al streetwear-ului de lux, designerul american Virgil Abloh, creator al colecţiilor pentru bărbaţi Louis Vuitton, a murit duminică de cancer, la vârsta de 41 de ani, a anunţat grupul LVMH, compania-mamă din care face parte Casa Vuitton, informează AFP.
Primul mare designer de culoare recunoscut pe scena internaţională a modei, angajat în afirmarea culturii afro-americane, stilistul fan hip-hop a obţinut în 2018 una din cele mai râvnite poziţii din lumea modei în cadrul brandului LVMH, numărul unu mondial în sectorul de lux.
„Grupul LVMH, Casa Louis Vuitton şi Off-White au durerea imensă de a anunţa dispariţia lui Virgil Abloh, răpus duminică, 28 noiembrie, de un cancer cu care se lupta de câţiva ani”, a scris LVMH pe contul său de Twitter.
Fiu de imigranţi din Ghana, Virgil Abloh era căsătorit şi tatăl a doi copii, Lowe şi Gray.
Boala cu care se lupta de doi ani nu fusese făcută publică.
„A ales să ducă lupta în privat după diagnosticul din 2019” de angiosarcom cardiac, o tumoare malignă rară localizată în inimă, a explicat familia sa într-o postare pe contul de Instagram al designerului, adăugând că Virgil a fost supus „multor tratamente dificile”.
Virgil Abloh s-a născut pe 30 septembrie 1980 în Statele Unite, în Rockford, statul Illinois.
Fan hip-hop, el a început să activeze ca DJ în liceu înainte de a absolvi inginerie civilă la Universitatea din Wisconsin şi arhitectură la Institutul de Tehnologie din Illinois. La începutul anilor 2000 a devenit consultant artistic pentru Kanye West, sfătuindu-l pe acesta în special cu privire la coperta albumelor sale şi la scenografiile concertelor.
Rege al ţinutelor stradale de lux, Virgil Abloh s-a impus în câţiva ani drept unul din cei mai cool designeri în rândul publicului generaţiei sale.
Răsplătit de mai multe ori pentru munca sa, i-a fost decernat, printre altele, prestigiosul premiu „Urban Luxe” în cadrul ediţiilor British Fashion Awards din 2017 şi 2018.
Colecţia sa din ianuarie 2021 pentru Louis Vuitton a fost prezentată în cadrul Săptămânii modei virtuale de la Paris de rapperi americani într-un performance anti-rasist şi anti-homofob.
Virgil Abloh a chestionat modul în care modelează personalitatea stereotipurile şi uniformele asociate unor profesii şi stiluri de viaţă, străduindu-se să schimbe ideile preconcepute.”Moda este un instrument de modelare a acestor identităţi (…) În mod inconştient, avem încredere într-o siluetă în costum şi suntem suspicioşi când vedem conturul unui hanorac cu glugă”, se putea citi în prezentarea colecţiei sale.
A creat Pyrex Vision în 2012, iar un an mai târziu s-a născut Off-White, un brand streetwear de lux care s-a impus prin forţa graficii sale şi care, ulterior, a evoluat spre creaţii în zona „couture”. AGERPRES