Producătorii de ciocolată elvețieni oferă reduceri de prețuri fără precedent, în încercarea de a diminua cererea slabă din timpul sezonului de Paște, în timp ce cumpărătorii se aruncă pe cantități de hârtie igienică și ciorbă din conserve, în loc de iepurașii cu staniol.
Lindt & Spruengli AG oferă reduceri de prețuri online de 30% pe întregul său sortiment de Paște. Laederach, un alt lanț de ciocolată high-end, și-a abandonat practica de a evita reducerile în acest an. De asemenea, retailerii din Europa și America de Nord oferă promoții de până la 50%.
Blocajele din întreaga lume, care au ca scop limitarea răspândirii coronavirusului, consumatorii se concentrează pe alimente și băuturi esențiale și lasă deoparte placerile de lux.
Lindt, cel mai mare producător mondial de ciocolată premium, și-a livrat produsele de Paște retailerilor înainte ca focarul de coronavirus să fie declarat pandemic. Magazinele proprii sunt acum închise, iar interdicțiile de călătorie înseamnă că ciocolata rămâne pe rafturile magazinelor fără taxe vamale.
Paștele reprezintă aproximativ 15% din vânzările totale ale Lindt, afirmă Jean-Philippe Bertschy, de la Bank Vontobel AG, care a adăugat că vânzările companiei vor scădea probabil cu 14% în prima jumătate, în special marca americană Russell Stover.
Atât Lindt cât și Laederach au înregistrat o creștere a vânzărilor online, dar este puțin probabil să se apropie de vânzările pierdute în magazine, deoarece cumpărăturile de ciocolată sunt adesea cumpărături din impuls.
bloomberg