SănătateUltimele articole

Top beneficii ale consumul de fistic pentru sănătate

Fisticul este extrem de interesant atât pentru starea ta de sănătate, cât și pentru a te menține în formă. Este o excelentă sursă de proteine, de antioxidanți și de fibre.

Care sunt deci beneficiile sale?

Fisticul este foarte bogat în nutrienți esențiali. Astfel că, o ceașcă de fistic nesărat conține:

  • 159 calorii.
  • 5,7 grame de proteine.
  • 12,8 grame de lipide.
  • 7,7 grame de glucide.
  • 3,30 grame de fibre.
  • 34, 3 mg de magneziu.
  • Vitamina B6: 0,5 mg
  • Potasiu- 289,0 mg

O porție de fistic furnizează în jur de 37% din aportul zilnic recomandat de vitamina B6. Este vorba despre o vitamină cu un rol esențial în organism, mai ales în ceea ce privește metabolismul proteinelor și dezvoltarea cognitivă.

Citește și  Îmi place de Crăciun!

Fisticul nu conține foarte multe calorii. O ceașcă de migdale conține 204 calorii, în timp ce una de fistic are doar 159 de calorii.

Fisticul este foarte bogat în antioxidanți. Antioxidanții au un rol esențial pentru sănătate. Pot reduce riscul apariției de maladii și de cancer, nelăsând celulele să fie afectate. Nucile și semințele conțin mai mulți compuși antioxidanți, dar fisticul poate să aibă un nivel mai ridicat față de alte nuci.

Fisticul este bun pentru sănătatea ochilor. Fisticul este deci cea mai bogată sursă de antioxidanți, luteină și zeaxanthină, care pot reduce riscul de a suferi de afecțiuni oculare cronice.

Citește și  Regimul pe baza de alimente fermentate

Este benefic și pentru sănătatea intestinală. Toate nucile sunt bogate în  fibre care pot favoriza sănătatea intestinală. Un tip de fibră denumită probiotic este cea care poate hrăni bacteriile bune din organism. Iar consumul de fistic poate mări nivelul de bacterii bune din intestine.

Fisticul este bogat în proteine pentru vegetarieni și vegetalieni. Fisticul conține în jur de 6 grame pe porție. Proteinele reprezintă în jur de 21% din greutatea totală a nucii, astfel că este o bună sursă pentru vegetarieni și vegetalieni. Fisticul are și un nivel ridicat de aminoacizi esențiali, elementele care constituie proteinele.

Citește și  Renuntarea la cookie-urile terte deschide o multime de oportunitati

Și deoarece fisticul conține puține calorii, dar un nivel important de fibre și de proteine, este cea mai bună alegere pentru vegetarieni sau vegetalieni. Sau pentru persoanele care au grijă de sănătatea lor.

Fisticul este important și pentru sănătatea cardiovasculară. Fisticul poate ajuta și la reducerea hipertensiunii sau a colesterolului deci poate reduce și riscul apariției acestor probleme. Dar faptul că este bogat în antioxidanți contribuie la reducerea riscului de apariție a bolilor.

Despre autor

Related posts
SănătateUltimele articole

Sfaturile unui medic pentru a evita gripa și răceala în această iarnă

Ne este destul de greu să nu ne îmbolnăvim când toată lumea în jurul nostru este bolnavă.
Read more
SănătateUltimele articole

Miere de acacia, sirop de agave.. tipuri de zahăr cu indice glicemic de privilegiat

Mai multe tipuri de alimente care îndulcesc și edulcoranți afișează un indice glicemic destul…
Read more
SănătateUltimele articole

Ierburile și mirodeniile care te vor ajuta să te menții sănătos

Adepții nutriției știu foarte bine asta: Mama Natură are o mulțime de beneficii utile pentru…
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.